1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

طرز تهیه کیک تولد خانگی

شروع موضوع توسط nargessamiri ‏22/11/18 در انجمن اشپزی

  1. nargessamiri

    nargessamiri کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏10/4/18
    ارسال ها:
    205
    تشکر شده:
    74
    امتیاز دستاورد:
    28
    جنسیت:
    زن
    طرز تهیه کیک تولد خانگی
    [​IMG]
    دستور تهیه کیک تولد خانگی خامه ای و شکلاتی

    مواد لازم کیک تولد
    تخم مرغ 4 عدد
    آرد قنادی 100 گرم
    آب جوش یک چهارم پیمانه
    شکر 100 گرم
    بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
    وانیل مایع نصف قاشق چایخوری (وانیل پودری یک چهارم قاشق چایخوری)
    پودر تارتار یک چهارم قاشق چایخوری (یا به همین میزان آبلیمو استفاده کنید)
    توجه : در صورتی که می خواهید کیک تولد شما کمی بزرگ تر باشد می توانید از دو برابر مواد گفته شده استفاده کنید مثلا تخم مرغ به جای 4 عدد از 8 عدد استفاده کنید.

    مراحل تهیه کیک تولد
    1. اگر می خواهید کیک تولد شما شکلاتی باشد باید از مقدار آرد گفته شده کم کنید و به جای آن پودر کاکائو اضافه کنید یعنی از مقدار آرد گفته شده سه یا چهار قاشق غذاخوری برمی دارید و به همان اندازه پودر کاکائو اضافه می کنید.

    2. برای شروع ابتدا تخم مرغ ها را از یخچال بیرون می آوریم و تا سرد هستند زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم و در کاسه های جداگانه قرار می دهیم سپس بر روی کاسه ها سلفون می کشیم و در بیرون از بخچال آن ها را قرار می دهیم تا به دمای محیط برسند. توجه کنید کاسه ای که در آن سفیده تخم مرغ ها را قرار دادید باید کاملا تمیز باشد و به هیچ وجه زرده تخم مرغ وارد سفیده نشود چون در این صورت سفیده تخم مرغ خوب پخت نمی کند.

    3. در ادامه آرد و بکینگ پودر را در یک ظرف مناسب با همزن دستی مخلوط می کنیم و بعدش دو یا سه بار آن را الک می کنیم و آن را کنار می گذاریم. حالا سفیده تخم مرغ را به همراه پودر تارتار در یک ظرف مناسب بریزید و به مدت دو دقیقه با دور متوسط همزن هم می زنیم تا کف کند و بعدش با سرعت تند هم می زنیم تا جایی که وقتی که کاسه را بر می گردانیم سفیده تخم مرغ نریزد. سپس نصف شکر گفته را به صورت قاشق به قاشق به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور تند همزن آن را هم می زنیم تا سفیده کاملا سفت شود و به شکل قله تیز دربیاید. (اگر شکرتان دشت است آن را با آسیاب ریز کنید مواظب باشید پودر نشود)

    4. در این مرحله کاسه حاوی زرده تخم مرغ را به همراه وانیل و بقیه شکر در یک ظرف مناسب می ریزیم و ابتدا به مدت یک دقیقه با دور کند همزن هم می زنیم و بعد با دور متوسط هم می زنیم و همزمان یک چهارم پیمانه آب جوش را کم کم اضافه می کنیم و به صورت مرتب هم می زنیم تا زرده تخم مرغ کاملا غلیظ و کشدار شود و حجم آن هم زیاد شود.

    5. سپس آرد الک شده و ظرف حاوی سفیده را به ظرف زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و به روش فولد کردن هم می زنیم. (روش فولد کردن) پس از اینکه تمامی مواد کیک را به خوبی باهم مخلوط کردیم و مایه کیک یکنواخت و یکدستی حاصل شد نوبت پختن کیک است. برای این کار مایه کیک را در قالبی که برای پختن کیک آماده کرده ایم می ریزیم.

    6. حالا فر را روشن می کنیم و بر روی 175 درجه تنظیم می کنیم و به مدت 15 دقیقه صبر می کنیم تا فر گرم شود. توجه کنید کف قالب را به هیچ عنوان چرب نکنید و حتما با کاغذ روغنی کف قالب را بپوشانید. پس از اینکه فر گرم شد قالب را در طبقه اول فر قرار می دهیم و به مدت 50 دقیقه منتظر می مانیم تا کیک بپزد. سپس در فر را باز می کنیم و یک چنگال داخل کیک فرو می کنیم اگه مواد کیک به چنگال نچسبیده باشد کیک حاضر است در غیر اینصورت کیک مان خام است و باید به مدت 10 دقیقه دیگر داخل فر بماند تا کامل بپزد.
     
    سپیده 2 و Aftbgard∞n از این پست تشکر کرده اند.
  2. Aftbgard∞n

    Aftbgard∞n کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏18/5/17
    ارسال ها:
    10,968
    تشکر شده:
    24,640
    امتیاز دستاورد:
    113
    شغل:
    عابیاری عه گیاهان عه دریایی
    پارسال چقد کیک پختم... امسال وقت نکردم ..‌ :happy:
     
  3. clinicdarman

    clinicdarman کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏22/11/18
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    وب سایت:
    مرسی که این دستور کیک خوشمزه رو گذاشتین
     
  4. rezakazemi

    rezakazemi کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏6/5/20
    ارسال ها:
    5
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    تجارت مانند دوستیابی است, شما در تلاش هستید مشتری های گوناگون را به سمت خود جذب کنید و آنها را عاشق مارک تجاری خود کنید. بنابراین از نماد خود به عنوان تصویر موجود در پروفایل خود بیابید. این همان چیزی است که باعث می شود افراد علاقه مند شوند و سعی کنند اطلاعات بیشتری در مورد شما کسب کنند .
    نماد شما تأثیر زیادی در نگاه اول دارد: نماد شما اطلاعات را به مشتریان شما در مورد نام تجاری شما می دهد و به آنها اطلاع می دهد که آیا این برای آنها مناسب است یا خیر.
    از آنجا که لوگوی شما یک بخش اساسی از برند شماست ، می خواهید مطمئن شوید که این کار به خوبی انجام شده است. تمام اجزاء مارک تجاری شما را بر روی قسمت های مختلف دگیر نیز قرار خواهد گرفت, از طراحی سایت ، بسته بندی و کارت ویزیت تا…
    منبع : https://bit.ly/3jQ4yak
     
بارگذاری...
موضوعات مشابه
  1. nargessamiri
    پاسخ ها:
    10
    نمایش ها:
    1,569
  2. nargessamiri
    پاسخ ها:
    5
    نمایش ها:
    2,687
  3. nargessamiri
    پاسخ ها:
    2
    نمایش ها:
    1,000
  4. nargessamiri
    پاسخ ها:
    4
    نمایش ها:
    1,150
  5. nargessamiri
    پاسخ ها:
    2
    نمایش ها:
    965