1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

طرز تهیه خورش غوره

شروع موضوع توسط samanamanati ‏17/11/18 در انجمن اشپزی

  1. samanamanati

    samanamanati کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏6/11/18
    ارسال ها:
    38
    تشکر شده:
    9
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    Tehran
    وب سایت:
    طرز تهیه خورش غوره

    [​IMG]

    خورش غوره

    خورش غوره یکی از انواع خورش های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد به دلیل وجود غوره برای سلامتی بدن نیز مفید است. توصیه می کنیم کسانی که به غذاهای ترش علاقمند هستند این خورش خوشمزه را امتحجان کنند

    مواد لازم برای ۴ نفر

    مواد لازم خورش غوره

    • گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم

    • پیاز بزرگ ۱ عدد

    • غوره ۲۵۰ گرم

    • نعنا ۱۰۰ گرم

    • جعفری ۵۰۰ گرم

    • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

    • روغن مایع به اندازه کافی

    • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی
    دستور پخت

    طرز تهیه خورش غوره

    ابتدا پیاز را پس از گرفتن پوست به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید اجازه دهید روغن داغ شود سپس پیاز خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود.

    پس از اینکه پیاز نرم شد مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت دادن را تا زمانی که پیاز و زردچوبه یکدست شوند ادامه دهید. در همین حین گوشت خورشتی را پس از شستشو به صورت قورمه ای ( مانند خورش قورمه سبزی) خرد کنید و به پیاز اضافه کنید.

    چند دقیقه دیگر مخلوط پیاز و گوشت را تفت دهید تا گوشت کاملا سرخ شود و تغییر رنگ دهد. پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری فلفل سیاه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رب گوجه فرنگی به طور کامل سرخ شود.

    این کار علاوه بر اینکه طعم خامی رب گوجه فرنگی را می گیرد باعث می شود که در پایان پخت ، خورش خوشرنگ تری داشته باشید. پس از اینکه رب گوجه فرنگی به خوبی تفت داده شد چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا گوشت با حرارت ملایم بپزد.

    در مرحله بعدی نعنا و جعفری را پاک کنید و پس از شستشو به صورت ساطوری ریز خرد کنید. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید پس از اینکه روغن داغ شد نعنا و جعفری را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سرخ شود.

    پس از این که گوشت به طور کامل پخت نعنا و جعفری تفت داده را به خورش اضافه کنید و پس از ۱۵ دقیقه غوره را با مقداری نمک و فلفل به خورش اضافه کنید
     
بارگذاری...
موضوعات مشابه
  1. nargessamiri
    پاسخ ها:
    10
    نمایش ها:
    1,569
  2. nargessamiri
    پاسخ ها:
    5
    نمایش ها:
    2,687
  3. nargessamiri
    پاسخ ها:
    2
    نمایش ها:
    1,000
  4. nargessamiri
    پاسخ ها:
    4
    نمایش ها:
    1,150
  5. nargessamiri
    پاسخ ها:
    2
    نمایش ها:
    965