1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

پارک ملت مشهد

شروع موضوع توسط safarbekheir ‏19/2/18 در انجمن ایران

  1. safarbekheir

    safarbekheir کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏19/12/17
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    ،پارک ملت مشهد قدیمی ترین پارک مشهد است که در سال 43 در غرب شهر مشهد احداث شده است . بد نیست گردشگران تور مشهد بدانند که گر چه طراحی این پارک توسط مهندسان انگلیسی صورت گرفت اما در نهایت توسط مهندسان ایرانی ساخته شد .
    پارک ملت مشهد به وسعت هفتاد و دو هکتار بوده و درختانی به قدمت چند ده سال دارد .

    این پارک مشهد که در امتداد بزرگراه وکیل آباد قرار دارد شامل شهربازی ، مجموعه ورزشی ، دریاچه ، ساختمان فرهنگی و فضای سبز است .



    [​IMG]
    پارک ملت مشهد
    شهربازی پارک ملت
    در قسمت مرکزی تا قسمت شرقی شهربازی پارک واقع شده است . این قسمت از پارک که هیجان انگیز ترین بخش پارک است در سال 51 ساخته شد . از جذاب ترین بازی های شهربازی پارک ملت که بسیار مورد توجه گردشگران تور مشهد واقع شده است چرخ و فلک آن است که بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه و هجدهمین چرخ و فلک مرتفع دنیا می باشد . این شهربازی دارای 32 بازی متنوع که شامل بازی های کودکانه مانند ماشین برقی ، دنیای حیوانات ، تاب کودک ، هلی کوپتر و … ، بازی های خانوادگی مانند چرخ و فلک ، قطار خانواده و ماشین برقی و بازی های هیجانی همچون ترن هوایی ، سورتمه ، کشتی دو قلو، آکرو جت فضایی ، تاب گردان ، صندلی فضایی ، پرواز در آسمان و … است . شایان ذکر است تجهیزات شهربازی پارک ملت از سال ۹۰ به عضویت اتحادیه جهانی IAAPA درآمده است . بنابراین گردشگران تور مشهد می توانند با اطمینان خاطر و خیالی آسوده از بازی های متنوع و جذاب شهر بازی پارک ملت مشهد لذت ببرند و ساعاتی هیجان انگیز را در سفر خود سپری نمایند .

    [​IMG]

    [​IMG]

    زمین های ورزشی پارک ملت
    در ضلع غربی پارک زمین ‌های ورزشی قرار گرفته‌ است . این زمین‌ ها شامل بزرگ ترین استخر رو باز مشهد ، زمین چمن فوتبال ، والیبال ، بسکتبال ، تنیس ، پیست اسکی و … می‌باشد . همچنین دور تا دور پارک ، زمین ویژه دویدن و ورزش کردن وجود دارد . استخر مجموعه که بسیار مورد استقبال گردشگران تور مشهد قرار گرفته است ۵۰ متر طول و ۲۵ متر عرض دارد و عمق آن ۱ تا ۳ متر می باشد که گنجایش ۴۰۰ نفر را دارد .

    دریاچه در ضلع شرقی پارک
    در ضلع شرقی پارک ملت دریاچه پارک قرار گرفته ‌است، شایان ذکر است در پشت این دریاچه مجتمع جانبازان راه اندازی شده‌است که به صورت شبانه روزی به ۱۵۰ نفر از جانبازان خدمات ارائه می‌دهد .

    در مرکز پارک ملت مشهد ساختمان فرهنگی هنری امام رضا ( ع ) واقع شده است که شامل کتابخانه ، کلاس‌ های فرهنگی و هنری ، مسجد و … می‌باشد .

    باغ رز مخصوص بانوان
    در پارک ملت قسمتی سر پوشیده وجود دارد به نام باغ رز که مخصوص بانوان است و دارای امکانات و تجهیزات متنوع ورزشی می‌باشد .

    [​IMG]

    به مسافران و گردشگران تور مشهد پیشنهاد می کنیم برای ایجاد لحظات شاد و هیجانی برای خود و خانواده شان در سفر از قسمت های متنوع به ویژه شهربازی پارک بازدید نمایند .
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏19/2/18
    saman1 از این پست تشکر کرده است.
  2. افسون خانوممممم

    افسون خانوممممم کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏24/3/20
    ارسال ها:
    493
    تشکر شده:
    177
    امتیاز دستاورد:
    43
بارگذاری...