1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

ده دروغ خدمه پرواز

شروع موضوع توسط NextHoliday ‏7/1/19 در انجمن ایران گردی و جهان گردی

  1. NextHoliday

    NextHoliday کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏30/1/18
    ارسال ها:
    26
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    شغل:
    مارکتینگ
    وب سایت:
    به عنوان یک خدمه پرواز خوب، باید دروغگوی خیلی خوبی هم باشید. این یکی از اصول ضروری نانوشته این شغل است. ما از لحظه‌ای که مسافران وارد هواپیما می‌شوند به آنها دروغ می‌گوییم. «خوشحال می‌شویم که ورودتان به هواپیما را خوش‌آمد بگوییم»، ما خوشحال نمی‌شویم! «اگر به چیزی نیاز داشتید، لطفا یکی از خدمه پرواز را صدا کنید.»، لطفا صدا نکنید. «امیدواریم از پروازتان لذت برده باشید.»، خوب چندان اهمیتی برای ما ندارد، مگر اینکه نامه بنویسید و باعث شوید با مدیریت یک چای تلخ و بدون بیسکوئیت بخوریم.


    [​IMG]


    مهم نیست چه روز گندی داشتیم، مهم نیست چقدر از مسافرانمان سوءاستفاده کردیم، چقدر مزخرف باید با خود به خانه ببریم، چقدر حالمان بد باشد، یا چقدر دلمان نخواهد در این لوله آهنی در ارتفاع 35000 پایی گیر بکنیم، به هر حال ما به شعار سنتی خدمه پرواز « لبخند و جذابیت» وفادار می‌مانیم و با خنده دردها و خستگی‌هایمان را پنهان می‌کنیم.

    در ادامه ده دروغ برتری که خدمه پرواز در هواپیمایی که شما را به تور تفریحی مورد نظر می‌رساند به شما خواهند گفت را فاش می‌کنیم. حساب کنید که چندتای آنها را قبلاً شنیده‌اید یا گفته‌اید.


    [​IMG]


    10) «به محض اینکه اطلاعات بیشتری به دست بیارم، برمی‌گردم.»


    که تقریباً هیچوقت به دست نمیارم. اگر مسئله ایراد فنی باشد، من شبیه مکانیک‌ها هستم؟ دست کم نه در این لباس عزیز. اگر مسئله مربوط به تاخیر ناشی از بدی آب و هوا باشد، خب، من نمی‌توانم معجزه کنم و مه را فراری بدهم، یا برف‌های روی باند را ذوب کنم. حقیقت این است که خدمه پرواز خسته از کار بیش از حد با دستمزد کم، همیشه آخرین افرادی هستند که خبردار می‌شوند. پس سئوال‌پیچ کردن ما نتیجه چندانی ندارد.


    9) « جای نگرانی نیست، هواپیمای ما کاملاً امن است.»


    اگر نوارهای کنده شده روی بال، کابینت‌های بار شکسته بالای صندلی‌ها، دستشویی‌ خراب، سینک آشپزخانه که چکه می‌کند، سیستم‌های تهویه مطبوع غیر قابل اعتماد بالای ردیف 31 و قفل شکسته در 2L را نادیده بگیریم، لطفا نگران نشوید اگر فهمیدید این هواپیما به کهنگی فسیل است و بیشتر از یک شاتل فضایی پرواز کرده است. مهندسان ما نه تنها با جعبه ابزارهایشان عالی هستند، گاهی معجزه هم می‌کنند. پَم آن، یکی از ملکه‌های خدمه پرواز، یکبار گفت:

    « ما یک اشتباه رو بیشتر از 3 با تکرار نمی‌کنیم، شاید هم چهار بار؟»


    [​IMG]


    8) «این کاملاً طبیعیه»


    ما مجبوریم به شما اینطور بگوییم. اگر صدای عجیبی بیاید، ممکن است قبلاً هرگز نشنیده‌ باشیم. اگر بوی بدی باشد، ممکن است هرگز به مشاممان نخورده باشد و اگر یکی از موتورها بد کار می‌کند، احتمالاً بدترین چیزی است که تجربه کرده‌ایم. اما هر چقدر هم که ترسیده باشیم، لبخند سفید، مرواریدی و کامل ما هرگز پاک نمی‌شود. لبخند و جذابیت!


    7) «این رو تموم کردیم»


    خب، اول اینکه بستگی دارد چه چیزی خواسته باشید. ممکن است هنوز داشته باشیم، اما در یک چرخ‌دستی دیگر، یا اینکه مجبور باشیم تمام راه را تا آشپزخانه برگردیم و از یک کانتینر قفل سفارش دلخواهتان را بیرون بیاوریم. پس به غیر از وقت‌هایی که حالم خیلی خوب است، که به ندرت پیش می‌آید، زحمت رفتن دنبال سفارش شما را به خودم نمی‌دهم. احتمالاً بهتر است چیز دیگری سفارش دهید.


    [​IMG]


    6) «این مشکلی نیست!»


    این مشکل خواهد شد. هر چیزی که خواستید و با این پاسخ روبه‌رو شدید، به این معناست که من را از انجام کار دیگری؛ احتمالاً رفتن و استراحت کردن پس از ساعت‌ها سرپا بودن به خاطر شما، بازداشته‌اید. در چنین مواردی در حالیکه دندانهایم را به هم فشار می‌دهم، لبخند خواهم زد و تا 10 خواهم شمرد!


    5) «این مسئله رو در گزارش پروازم ثبت می‌کنم»


    خب، واقعاً بستگی به آن چیزی دارد که می‌خواهید ثبت کنم. اگر از من شکایت داشته باشید و چیزی مطرح باشد که قادر به تغییر دادن آن نباشم، مسلماً در حالی که به داستان شما گوش می‌دهم، سرم را تکان خواهم داد. اگر دلم برایتان بسوزد، ممکن است چند کلمه‌ای بنویسم. اما انتظار جنگ و صلح (رمان طولانی تولستوی) نداشته باشید.


    [​IMG]


    4) «سپاسگذاریم که امروز با ما پرواز کردید»

    بله، بله، شما حقوق ما را می‌دهید. اگر به خاطر شما مسافران عزیر که پرواز ما راانتخاب کردید، نبود – بیکار می‌شدیم و چنین می‌شد و چنان می‌شد... گوش ما از این حرف‌ها پر است. در واقع، ما ترجیح می‌دهیم برخی از شما خانه بمانید.


    3) « من کارم را دوست دارم.»

    اشتباه نشود، این شغل معضلات خودش را دارد اما بدترین کار دنیا نیست. اما اگر بعد از یک ماه جان کندن در پروازهای کوتاه برد، چنین سوالی از من بپرسید، وقتی با مسافران گیج، کودکان در حال ونگ ونگ کردن، عرشه پرواز وحشتناک و خدمه پروازی که به خاطر فلان حرف یا بهمان حرکت در پرواز هفته گذشته دارند زنده زنده کبابم می‌کنند، پاسختان یک نه بزرگ خواهد بود. اما وقتی در ساحل دراز کشیده‌ام و آبمیوه‌ام را می‌نوشم و منتظر پرواز بازگشت هستم. پاسخم یک بله به همان بزرگی است. من عاشق کارم هستم.


    [​IMG]


    2) «من خوبم!»

    احتمالاً نیستیم. احتمالاً 90 دقیقه پیش به صورت اضطراری برای پرواز فراخوانده شدم چون یک احمق اسم مرا در فهرست گذاشته، تا یکی از متن‌هایم در سایت را تلافی کند. احتمالا از آخرین پروازم 12 ساعت بیشتر نگذشته است و هنوز چیزی نخورده‌ام، چون تازه گزارشم به پایان رسیده است. مهم‌تر از همه بیش از 12 ساعت کار کردن در هوای بازیافتی و برخورد با انواع و اقسام مسافر یعنی شما همه طور مریضی را با خود حمل می‌کنید. سیاست بیماری خط هوایی ما یعنی من از بیمار شدن می‌ترسم. پس مهم نیست چقدر حالم بد باشد یا بدتر شود، در حالیکه مدام زیر لب تکرار می‌کنم « لبخند و جذابیت!»، «لبخند و جذابیت!»، باز هم سوار هواپیما می‌ شم، حالا همه با هم ! «لبخند و جذابیت!»


    [​IMG]


    و مقام اول 10 دروغ‌ برتر خدمه پرواز ....

    1) «متاسفم»

    طبعاً نیستیم. در واقع، به احتمال زیاد بابت چیزی عذرخواهی می‌کنیم که تقصیر ما نیست. پس اصلاً چرا ما باید عذرخواهی کنیم؟ اما این کار را می‌کنیم تا دهان شما را ببندیم. این باعث می‌شود حس پیروزی به شما دست بدهد و زندگی کمی برای ما راحت‌تر شود. بله، من به خاطر شرایط جوی بد که باعث تاخیر پرواز شما شده متاسفم، به خاطر پیوستن کارکنان برج‌های مراقبت فرانسوی به اعتصاب عمومی، یا باربرهای اسپانیایی که دوباره اعتصاب کرده‌اند، متاسفم. به خاطر اینکه جوجه تمام شده متاسفم. به طور قطع تقصیر من بوده و باید جوجه بیشتری انبار می‌کردم. واقعاً نمی‌توانم عمق شرمندگی خودم را نشان بدهم که فرودگاه هیترو (فرودگاه معروف در غرب لندن) با یک اینچ برف تعطیل می‌شود. بابت فوران آتشفشانی در ایسلند شرمنده‌ام و لطفا عذرخواهی خاضعانه من بابت خرابی موتور این جت پیشرفته را بپذیرید، اما ترجیح می‌دهم الان خراب شود تا در ارتفاع 37000 پایی.

    از طرف خدمه پرواز و ایرلاین ما واقعاً امیدوارم از پرواز با ما لذت برده باشید!

    «خروجی‌ها اینجا، اینجا و اینجا هستند قربان....»

    « و هنوز بسته نشده‌اند، پس اگر خوشتان نیامده، لطفا زودتر شرّتان را کم کنید.»

    به آنها که شوخی سرشان نمی‌شود: گو اینکه هیچ طنزی خالی از حقیقت نیست اما این پست تنها نگاهی انتقادی به زندگی خدمه پرواز بود. ما کارمان را دوست داریم (دست کم اغلب اوقات) و همینطور مسافرانمان را (دست کم اغلب اوقات). لطفاً از دروغ‌های این پست که فقط گاهی رنگ حقیقت به خود می‌گیرند، دلخور نشوید. با هواپیما سفر کنید و از دیدن جاذبه های گردشگری در سراسر جهان لذت ببرید.


    [​IMG]
     
    Ava JahanShahi از این پست تشکر کرده است.
  2. ideapas

    ideapas کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏24/1/19
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    وب سایت:



    ماکت تبلیغاتی
    فروش ماکت
    سازنده ماکت
    اجرا ماکت تبلیغاتی

     
    سپیده 2 از این پست تشکر کرده است.
  3. Ava JahanShahi

    Ava JahanShahi کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏20/10/20
    ارسال ها:
    26
    تشکر شده:
    15
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    خیلی خوب نوشته شده بود :)) واقعا جالب بود.
     
    سپیده 2 و Maryam solo❤️ از این پست تشکر کرده اند.
  4. setaard

    setaard کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏10/4/21
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
  5. cctvcamera-web

    cctvcamera-web کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏31/1/22
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    عالی بود
     
بارگذاری...