1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

شگرد جدید کلاه‌برداران ؛ صفحه تلگرام کاربران !

شروع موضوع توسط ๓r_งคēຊi ‏5/8/16 در انجمن اخبار تکنولوژی و ای تی

  1. ๓r_งคēຊi

    ๓r_งคēຊi کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏11/3/15
    ارسال ها:
    6,330
    تشکر شده:
    7,352
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    [​IMG]

    رئیس پلیس فتای فارس از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاه‌برداری اینترنتی خبر داد و گفت: این مجرمین که با اغفال کاربران، دسترسی غیرمجاز به تلگرام خانم‌های جوان داشتند و از آن‌ها اخاذی می‌کردند.

    سرهنگ سید موسی حسینی گفت: یک خانم جوان شیرازی با ارائه ‌مرجوعه‌ای قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار كرد؛ اکانت تلگرام وی هک و در اختیار شخصی دیگر قرارگرفته است و با توجه به دسترسی فردی ناشناس به اطلاعات موجود در اکانت شامل کانتکت‌ها، تصاویر و پیام‌ها و... اقدام به اخاذی از وی می‌كند. وی افزود: در همین راستا طی مدت 48 ساعت 16 فقره پرونده دیگر با موضوع مشابه به این یگان واصل که با توجه به اهمیت موضوع، پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

    رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: پس از بررسی مشخص شد در کلیه پرونده‌های مفتوحه شخصی با تلفن همراه با شکات كه اکثراً خانم می‌باشند تماس گرفته و خود را به‌عنوان یکی از دوستان آنان معرفی و درخواست کد ارسال‌شده به گوشی شکات را می‌نماید. سرهنگ حسینی ادامه داد، قربانیان نیز بدون احراز هویت اصلی فرد تماس‌گیرنده کد درخواستی را به فرد تماس‌گیرنده ارسال می‌كنند و بلافاصله اکانت تلگرام آن‌ها در اختیار مجرم قرار می‌گیرد. وی بیان کرد، شاکیان عنوان داشتند با توجه به صدای زنانه، متهم مؤنث بوده و به تمام مشخصات شناسنامه‌ای آن‌ها دسترسی داشته است.

    رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: در این پروند‌ه‌ها هر 16 تن شاکی اظهار داشتند متهم یا متهمان با استفاده از شماره‌های مختلف با قربانیان تماس، پس از معرفی خود به‌عنوان یکی از دوستان نزدیک اقدام به اخذ کد تلگرام و دسترسی به آن می‌نموده است.

    وی افزود: با بررسی‌های فنی و تخصصی افسران این پلیس متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به دادسرای شیراز اعزام شدند. رئیس پلیس فتا استان فارس بیان كرد: متهمین این 16 پرونده، خانم و آقایی بودند که باهم نسبت خواهر و برادری دارند که در خصوص موارد اتهامی به بزه انتصابی خود اعتراف كردند. سرهنگ حسینی اظهار کرد: این دو متهم از کلیه کاربران تلگرامی که به‌صورت غیرمجاز به پروفایل آن‌ها متصل شده‌اند علاوه بر یك هزار و 700 عکسی که از صفحه گوشی (اسکرین شات) گرفته‌اند، حدود 25 هزار و 500 شماره تلفن موجود در تلفن همراه شاکیان را استخراج كرده و همین بزه را برای شماره‌های جدید به‌دست‌آمده تكرار كرده‌اند.


    وی افزود: بیشتر قربانیان زن و از استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، تهران، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان بود‌ه‌اند. رئیس پلیس فتا استان فارس از کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص تلگرام درخواست كرد : به‌هیچ‌وجه به کسانی که در شبکه‌های اجتماعی از شما درخواست ارسال کدی خاص رادارند و یا درخواست ارسال اطلاعات شخصی‌شان رادارند اعتماد نکرده حتی اگر از سوی اکانت خانواده و یا دوست صمیمی آن‌ها باشند و بعد از احراز هویت اصلی شخص درخواست‌کننده اطلاعات، با رعایت نکات امنیتی به درخواستشان پاسخ دهید.
     
    amir hossein، N@M و __dummy از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. N@M

    N@M کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏5/7/15
    ارسال ها:
    4,670
    تشکر شده:
    10,753
    امتیاز دستاورد:
    113
    شغل:
    STUDENT
    :blackeye:...!
    یا خدا...:yawn:


    مرسی برادری :inlove::thumbsup::thumbsup::thumbsup:
     
    ๓r_งคēຊi از این پست تشکر کرده است.
بارگذاری...