1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

بررسی تخصصی LG V10

شروع موضوع توسط amir hossein ‏27/11/15 در انجمن ال جی / LG

  1. amir hossein

    amir hossein مدیر کل انجمن عضو کادر مدیریت

    تاریخ عضویت:
    ‏28/6/13
    ارسال ها:
    2,038
    تشکر شده:
    2,437
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    مهندس شیمی
    [​IMG]

    در سال‌های اخیر کمپانی ال‌جی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا جواب سری نوت سامسونگ را با سری G Pro خود بدهد. اما شاید دلیل این عدم موفقیت، مزایایی است که کاربران نوت در سری G Pro ال‌جی ندیده‌اند. اما این کمپانی به دنبال راه دیگری، به غیر از داشتن قلمی مانند S-Pen سامسونگ درفبلت جدید خود است.
    شاید خیلی‌ها انتظار داشته باشند که V10 با صفحه نمایش بزرگ‌تری نسبت به G4 ارائه شود، اما اگر شما هم این طور فکر می‌کنید، سخت در اشتباهید! چراکه این محصول با ترفند بسیار جالبی وارد عرصه نبرد در دنیای تکنولوژی شده و آن ترفند داشتن صفحه نمایش ثانویه بالای صفحه نمایش اصلی است که احتمالا برای نمایش نوتیفیکیشن ها و استفاده از میانبر استفاده خواهد شد.

    طراحی

    [​IMG]

    LG V10 یک محصول متفاوت با G4 است: درحالی‌که G4 با طراحی پشت چرم و لبه‌های خمیده و خوش‌دست طراحی شده، V10 طراحی فلت، بزرگ و درشت دارد. این پدیده جدیدی در طراحی فبلت‌های ال‌جی است که البته، مانند طراحی‌های قبلی این کمپانی، این محصول نیز دکمه‌های پاورو ولوم را در پشت بدنه جای داده. ولی این باز هم به معنی تولید نسخه بزرگ‌تر G4 نیست. ال‌جی در پرچم‌دار قبلی خود کاربران را با بدنه چرمی ظریف G4 سورپرایز کرد. ولی به نظر میرسد در این محصول از این نوع ساختار خبری نیست و از بدنه‌ای پلاستیکی و ارزان استفاده شده است. برای دستگاه پنج رنگ متفاوت در نظر گرفته شده و لبه‌های فلزی نیز جلوه خاصی به این غول جدید ال‌جی داده است.
    LG V10 شکل ظاهری معتدل و عالی دارد، اما حیف که وزنش 192 گرم است که کمی زیاد به نظر می رسد.

    [​IMG]
    [​IMG]
    در بخش جلویی V10 اولین موردی که شما را جذب می کند دو دوربین جلویی آن است که هردو برای بهتر سلفی گرفتن در این قسمت تعبیه شده اند و نیز صفحه نمایش دومی که برای موارد خاصی به کار می رود. و سنسور حسگر محیط و خروجی صدا گوشی نیز در کنار هم جاخوش کرده اند و در پایین صفحه نماش لوگوی ال جی به چشم میخورد.

    [​IMG]

    در لبه های گوشی هیچ دکمه و درگاهی مشاهده نمی شود و همه ی آن ها طبق عادت ال جی به پشت گوشی منتقل شده اند.و عضو جدیدی که اضافه شده سنسور اثر انگشت بوده که با دکمه پاور گوشی یکسان سازی شده است و درگاه میکرو SD در با بازکردن پشت گوشی قابل رویت است.
    و همچنین دوربین گوشی و فلاش دوگانه و فوکوس لیزری نیز به چشم میخورند.

    [​IMG]
    [​IMG]

    در لبه بالای گوشی دو میکروفون قرار گرفته و در قسمت پایینی پورت Micro USB 2.0 و سوکت صوتی 3.5 میلیمتری وجود دارد که به سیستم 32 بیتی Hi-Fi DAC و بلندگو متصل است.

    صفحه نمایش

    [​IMG]

    V10 مجهز به صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی با وضوح ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ است که منجر به تولید تراکم پیکسلی ۵۱۳ ppi شده است. صفحه نمایش دوم، یک صفحه نمایش ۲٫۱ اینچی با وضوح ۱۶۰ در ۱۰۴۰ است که مانند برادر بزرگ تر خود ۵۱۳ ppi تراکم پیکسلی دارد.

    [​IMG]

    وظیفه صفحه نمایش 2.1 اینچی در هنگامی که تلفن خاموش است نمایش میزان باتری، آب و هوا، ساعت و تاریخ و در زمانی که صفحه روشن است نمایش میانبرها و برنامه های محبوب شماست. از مهمترین مزایای وجود چنین صفحه ای اعلام تماس ها، پیام ها یا هر نوتیفیکیشن دیگر بدون اختلال در تماشای فیلم یا بازی است. این صفحه میتواند با مصرف غیر قابل ملاحظه ی باتری، همیشه روشن بماند.

    سخت افزار

    [​IMG]

    در درون این تلفن پردازنده ۶ هسته ای Snapdragon 808 به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 418 قرار گرفته است. در کنار این، رم دستگاه از نوع LPDDR3 با ظرفیت ۴ گیگ و حافظه داخلی دارای ظرفیت ۶۴ گیگ می باشد. کسانی که به فضای بیشتری نیاز دارند میتوانند از اسلات microSD با پشتیبانی از ۲TB استفاده کنند.

    نرم افزار و رابط کاربری

    [​IMG]

    ال جی در این محصول اندروید 5.1 را با رابط کاربری جدیدی در اختیار کاربران قرار داده است تا قابلیت‌های صفحه نمایش ثانویه جدیدش را در آن جای دهد. ای‌کاش اندروید مارشمالو را در این محصول می‌دیدیم، اما مطمئنا آپدیت این نسخه نیز در راه است.

    [​IMG]

    رابط کاربری V10 به مانند G4 است و تغییراتی در آن دیده نمی شود.

    دوربین

    [​IMG]

    LG V10 به یک دوربین بسیار قدرتمند ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده که همانند G4 داری قابلیت فوکوس دستی لیزی نیز میباشد . همچنین حالت های عکس برداری و فیلم برداری متنوعی نظیر فیلم برداری همزمان از ۳ زاویه مختلف به این گوشی اضافه شده است .

    همانند LG G4 دوربین پشتی V10 نیز قابلیت فیلمبرداری ۴K را دارا بوده و تمامی امکانات و تنظیمات دستی فوق حرفه ای موجود در G4 به آن اضافه شده است . تنظیماتی مانند امکان تغییر سرعت شاتر و میزان ایزو (ISO) و تعداد فریم های ثبت شده در هر لحظه .

    شایان ذکر است به لطف سیستم لرزشگیر جدید بکار رفته شده در LG V10 در حالت فیلم برداری با دوربین پشتی فیلم های بسیار با کیفیت و بدون لرزشی ثبت می شوند که دیگر نیاز به استفاده از هیچ گونه گیره و یا پایه نگه دارنده ای وجود نخواهد داشت.همچنین به دلیل بلندگوها و سیستم های ضبط صدای حرفه ای و استریوی موجود در این گوشی می توانید صداها و نویز های موجود در فیلم ها را حذف کرده و از شر نویز های اضافی خلاص شوید .

    [​IMG]

    در کنار تمام نکات ذکر شده در قسمت نرم افزار نیز LG نرم افزار های جالبی را برای ویرایش تصاویر در اختیار کاربران قرار داده است . با استفاده از برنامه می توانید تکه فیلم های یک ثانیه ای و یاتصاویر خود را با هم ادغام کرده و فیلمی کوتاه و پیوسته را پدید آورید که به عقیده بسیاری امکان جالبی به نظر می رسد .

    [​IMG]
    [​IMG]
    باتری

    [​IMG]

    باتری این دستگاه نیز، نسبت به صفحه نمایش بزرگ با رزلوشون بالا و همچنین پردازنده قدرتمندی که دارد، واقعا به‌صرفه و عالی است.
    علاوه بر این V10 از قابلیت دیگری نیز در باتری‌ برخوردار است و آن قابل تعویض بودن باتری است. شاید این مسئله تا یکی-دو سال پیش برای اسمارتفون‌های اندرویدی مزیت محسوب نمی‌شد، اما امروزه با بیشتر شدن تعداد اسمارتفون‌هایی که باتری داخلی دارند، قابل تعویض بودن باتری برای کاربر اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

    جمع بندی

    [​IMG]

    کمپانی ال‌جی نیز مانند دیگر برندهای موبایلی از جمله سامسونگ و اپل می‌خواهد به سهم بازار بیشتری در صنعت فبلت‌ها برسد. در این راه ال‌جی سری G Pro را برای دستیابی به این سهم به بازار ارائه کرد که نتیجه چندان جالبی نداشت. اما V10 جنگجوی جدیدی از این کمپانی است که برای همین هدف روانه بازار شده که قیمت بالاتری نسبت به پرچم‌دار قبلی خود دارد و باید منتظر بود و دید که این پرچم‌دار جدید تا چه حد می‌تواند در بازار موفق شود.

    نقاط قوت:
    داشتن صفحه‌ی ثانویه
    امکان گرفتن تصاویر سلفی پهن‌تر
    مقاومت و ساختار محکم گوشی

    نقاط ضعف:
    گران قیمت
    اندروید ۵٫۱٫۱
    سخت افزار نه چندان قوی

     
    admin، ๓r_งคēຊi و Mani_ از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. Mani_

    Mani_ کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏17/5/15
    ارسال ها:
    13,402
    تشکر شده:
    36,013
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    عالی رفیق
    ممنون
     
    amir hossein از این پست تشکر کرده است.
  3. amir hossein

    amir hossein مدیر کل انجمن عضو کادر مدیریت

    تاریخ عضویت:
    ‏28/6/13
    ارسال ها:
    2,038
    تشکر شده:
    2,437
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    مهندس شیمی
    قابلی نداشت
     
  4. 4444sina

    4444sina کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏8/7/16
    ارسال ها:
    36
    تشکر شده:
    56
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    مرد
    وب سایت:
    این گوشی بهترین گوشی تولید شده تا زمان پخشش تو بازار بود به نظر من
     
    Ayda_rbn و amir hossein از این پست تشکر کرده اند.
بارگذاری...
موضوعات مشابه
  1. amir hossein
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    1,591
  2. amir hossein
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    1,472
  3. amir hossein
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    1,388
  4. amir hossein
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    1,587
  5. amir hossein
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    4,027