1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

بررسی تخصصی LG G4

شروع موضوع توسط amir hossein ‏21/7/15 در انجمن ال جی / LG

  1. amir hossein

    amir hossein مدیر کل انجمن عضو کادر مدیریت

    تاریخ عضویت:
    ‏28/6/13
    ارسال ها:
    2,038
    تشکر شده:
    2,437
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    مهندس شیمی
    LG G4.jpg

    رقابت در دنیای پرچمداران گوشی‌های هوشمند دنیا هر روز داغ‌تر می‌شود و علاوه بر اپل و سامسونگ که با سهم بازار گسترده و محصولات متنوع خود طرفداران دوآتشه‌ای برای خود پیدا کرده‌اند، سایر تولیدکنندگان موبایل مثل HTC و LG و سونی هم در تلاشند تا با افزودن قابلیت‌های مدرن و هیجان‌انگیز، دل بخش بیشتری از خوره‌های تکنولوژی را به دست بیاورند.
    LG در تمام این سال‌ها، هر چند هیچ‌گاه وسعت بازاری به اندازه‌ی رقیب هم‌وطن‌اش سامسونگ نداشت اما معمولا با محصولات شاخص و متفاوتی مثل سری شکلات توانسته بود مشکل‌پسندان متفاوت اندیش را با خود همراه کند. سامسونگ با بازارگرمی و تبلیغات استفاده از شیشه و فلز در محصولاتش، اپل با تبلیغات خیره‌کننده در مورد نرم‌افزار و سخت‌افزار هماهنگ و بی‌رقیب‌اش، هوآوی با قیمت‌های کم نظیرش و HTC با زرق برق طراحی‌های ظاهری و سنس‌اش به دنبال تحقق این مهم هستند. اما LG سعی دارد همه این موارد را یک‌جا باهم داشته باشد و آخرین و قدرتمندترین محصول خود را به بهترین نحو آماده رویارویی در ضیافت پرچم‌داران کند.
    گوشی G4، امید جدید LG برای فتح بازار گوشی‌های قدرتمند هوشمند، در روزهای ابتدای اردیبهشت ماه 1394 معرفی شد. در مراسم پرزرق و برقی که برای معرفی G4 برگزار شد، کره‌ای‌ها تمام تلاش خود را به کار بستند تا با نمایش انواع قابلیت‌های موجود در این گوشی به تمام دنیا بقبولانند که دوربین و صفحه‌ی نمایش G4 کیفیتی کم‌نظیر دارند که می‌تواند این گوشی‌ را با فاصله از سایر رقبای نامدارش قرار دهد.

    طراحی

    LG G4 9.jpg

    گوشی G4 اولین گوشی است که در مقیاس جهانی برای عموم کاربران با قاب پشت چرمی عرضه شد، همین مورد باعث می‌شود تا توجه کاربر به نسخه ی چرمی معطوف شود و بخواهند این گوشی را با قاب چرمی که رنگ‌های جذاب و جنسی منحصر به‌فرد در اختیار بگیرند.

    LG G4 1.jpg

    لبه‌ی بالایی گوشی درگاه اینفرارد و میکروفون دوم مکالمه را روی خود جا داده است.

    LG G4 2.jpg

    لبه های سمت راست و چپ همانطور که احتمالا حدس می‌زنید خالی هستند، هیچ کلید، شیار یا درگاهی در آن ها به چشم نمی خورد. لبه‌ی پایینی هم به ترتیب از چپ به راست میزبان جک 3.5 میلی متری هدفون، میکروفون اصلی مکالمه و پورت MicroUSB است.

    LG G4 3.jpg

    اما قاب پشتی گوشی شاید جایی باشد که اکثر کاربران بخواهند، در مورد آن بیش‌تر بخوانند. جنس مرغوب پلاستیک قاب پشتی و ساخت با دقت آن باعث شده‌ تا کاربر احساس کند یک گوشی با قاب فلزی را در دست گرفته است. از طرفی طرح لوزی الماسی شکل قاب پشتی جلوه‌ی خاصی زیر نور به آن می‌بخشد. در بالای این قاب شاهکار 16 مگاپیکسلی LG قرار دارد. طبق سنت چندین ساله طراحان LG در زیر این دوربین کلید‌های روشن/خاموش و کنترل صدا مشاهده می شوند. این کلید‌ها در مقایسه با G3 کمی کوچک‌تر شده‌اند و کلید روشن/ خاموش از حالت دایره‌ای به حالت مستطیل با دورهای گرد درآمده است. در سمت چپ دوربین حس‌گر لیزری تشخیص فاصله برای فوکوس بهتر هنگام عکاسی و در سمت راست دوربین هم فلش LED از نوع دوگانه با دو نور سرد و گرم قرار دارد تا روشن کردن صحنه‌ی عکاسی در هر شرایط نوری را ممکن کند. در پایین قاب پشتی هم مثل G3 شاهد اسپیکر اصلی گوشی در سمت چپ هستیم اما این بار نوع منفذ‌های خروج صدا روی قاب تغییر کرده و تعداد زیادی حفره در کنار هم قرار گرفته‌اند تا یک حفره‌ی کلی وجود داشته باشد. در کنار این حفره ها هم برند G4 به چشم می خورد. شاید این لوگو برای تشخیص G3 و G4 از پشت در این قسمت قرار گرفته باشد!

    LG G4 4.jpg

    قاب پشتی قابلیت باز شدن دارد، در زیر آن شاهد درگا‌ه‌های سیم کارت و کارت حافظه‌ی جانبی هستیم. البته جایگاه باتری هم از این قاعده مستثنی نیست. البته نکته‌ی جالب وجود یک کلید که فقط آن را می‌توان به وسیله‌ی اجسام نوک تیز فشرد در زیر قاب پشت است. به نظر می‌رسد این کلید برای ریست سخت‌افزاری گوشی در روز مبادا زیر قاب برای کاربر کنار گذاشته شده باشد.چیزی که قبل‌تر در گوشی‌های سونی شاهد آن بودیم.

    LG G4 5.jpg

    تقریبا 75% روی گوشی G4 را صفحه‌ی نمایش 5.5 اینچی آن پوشانده است. قسمت پلاستیکی دور نمایشگر را هم با نوعی بافت تولید شده که مشاهده آن فقط در زیر نور ممکن می‌شود و به زیبایی قاب جلو افزوده است. در بالای نمایشگر اسپیکر مکالمه، حسگرهای مجاورت و روشنایی و دوربین 8 مگاپیکسلی عکاسی سلفی قرار گرفته‌اند. در زیر این نمایشگر هم لوگوی LG به چشم می‌خورد.
    نمایشگر تا حد امکان به لبه‌های راست و چپ نزدیک شده است قوس اندکی در بالا و پایین نمایشگر وجود دارد و همچنین طراحی ارگونمیک قاب پشتی به کاربر کمک می‌کند تا گوشی در دست به خوبی جا ‌گیرد و کنترل آن با یک دست ساده تر باشد. در نهایت باید گفت G4 در مقایسه با G3 ضخیم‌تر و سنگین‌تر شده، این مورد با توجه به یکسان بودن ظرفیت باتری و اندازه نمایشگر یکی از نقاط ضعف در طراحی G4 به شمار می‌رود.

    باید بگوییم LG G4 با قاب پشتی از چرم طبیعی 6 رنگ دارد. این قاب شکیل و کلاسیک است و زیبایی خاصی به G4 می‌بخشد. البته برای در اختیار گرفتن این مدل باید مبلغ بیشتری خرج کنید. مدل پلاستیکی این مدل هم در سه رنگ به بازار عرضه می‌شود.

    صفحه نمایش

    LG G4 6.jpg

    مدیران و طراحان و حالا طرف‌داران LG به نمایشگر جدید خود در G4 می‌بالند. 20 درصد افزایش رنج نمایش طیف رنگ ها، 25 درصد روشنایی بیش تر و 50 درصد افزایش شفافیت در مقایسه با G3 با همان مقدار مصرف انرژی چیزی است که در نمایشگر جدید LG به آن دست یافته است. همانطور که می‌دانید هنوز نمایشگری تولید نشده تا بتواند طیف کامل رنگ‌های قابل مشاهده برای انسان را نمایش دهد. اما از این میان شاید برای شما جالب باشد بدانید که نمایشگر جدید LG طیف رنگ‌های وسیع‌تری را تحت پوشش قرار می‌دهد. این نمایشگر 98 درصد از رنگ‌های استاندارد DCI (طرح‌ سینمای دیجیتال) به خصوص در طیف رنگ‌های آبی و قرمز را می‌تواند نمایش دهد، اما هنوز قادر به نمایش کامل طیف‌های رنگ‌ سبز نیست. این نمایشگر رنج دقیق‌تری از رنگ های قرمز را می‌تواند نشان‌ دهد، این‌ها همان رنگ هایی هستند که چشم انسان به دیدن تنوع بیشتری از آن‌ها عادت کرده و عملا نمایش‌ آن‌ها برای اولین بار در صفحه‌های گوشی ‌های هوشمند یک موفقیت بزرگ است. این پنل همانند پنل‌های OLED می‌تواند عمق بیشتری از رنگ‌ها را در گیرند و رنگ‌ها را زنده‌تر نمایش دهد و این در حالی است که انرژی کمتری نسبت به پنل های OLED مصرف می‌کنند.
    LG ادعا دارد رنگ های قرمز و آبی در این نمایشگر بسیار به رنگ‌های طبیعی که در محیط می‌بینیم نزدیک‌تر شده‌اند. اگر به تنهایی به صفحه‌ی G4 نگاه کنید شاید متوجه این تغییرات کوچک و بعضا بزرگ نشوید اما اگر چند گوشی را کنار هم قرار دهید می‌توانید از جزییات این تغییرات آگاه شوید. همچنین LG عمق رنگ سیاه در نمایشگر جدید‌اش به شکل قابل توجهی بهبود بخشیده.


    LG G4 7.jpg

    جدا از این قابلیت‌ها، نمایشگر جدید G4 رزولوشن 2.5K برابر با 1440 در 2560 پیکسل دارد. با توجه به 5.5 اینچی بودن این نمایشگر، در هر اینچ‌اش تعداد 537 پیکسل وجود دارند. این تعداد پیکسل در هر اینچ مقام دوم تراکم پیکسل را بعد از نمایشگر‌های پرچم‌داران سامسونگ به خود اختصاص داده‌اند. شاید گفتن این مورد که کاربر برای دیدن محتویات از زوایا مشکلی نخواهد داشت خیلی تکراری به نظر بیاید، اما در این گوشی جزییات نمایشگر از تمام زوایا به بهترین شکل قابل رویت هستند.
    اما کاربر همچنان مثل بسیاری از گوشی‌ها و حتی پرچم‌داران سایر برند‌ها با دیدن جزییات زیر نور مستقیم خورشید با مشکل روبرو خواهد بود. درجهت بهبود کارایی در این نمایشگر، حس گرهای مجاورت، روشنایی و شتاب سنج برایش در نظر گرفته شده‌اند تا تمام قابلیت‌های موردنیاز را برای انجام موارد درخواستی کاربر را دارا باشد. البته همانند مدل‌های کوچک و بزرگ قبلی در گوشی‌های LG، G4 هم قابلیت‌های «دبل ناک» (Double Knock) و «ناک کد» (Knock Code) را دارد.

    سخت افزار و بنچمارک ها

    [​IMG]

    پس از حرف و حدیث های بسیار در مورد داغ شدن گوشی هایی که از تراشه اسنپ‌دراگون 810 استفاده کرده بودند. همچنین هدر رفتن بالای انرژی در این تراشه، مدیران LG بر آن داشت تا از اسنپ‌دراگون 808 در پرچم‌دار جدیدشان استفاده کنند. تراشه اسنپ‌دراگون 808 از معماری 64 بیتی و لیتوگرافی 20 نانومتری بهره می برد. این تراشه، کورتکس A53 چهار هسته ای با قدرت پردازش 1.4 گیگاهرتر و همچنین پردازنده‌ی دو هسته‌ای کورتکس A57 با قدرت پردازش 1.8 گیگاهرتز را در خود جا داده است. در کنار این دو هسته هم آدرنو 418 با لیتوگرافیکی 20 نانومتری و قدرت پردازش 600مگاهرتز انجام امور گرافیکی را به عهده دارد. در کنار این پردازنده‌ها استفاده از 3 گیگابایت رم از نوع LPDDR3 با فرکانس 996مگاهرتز می تواند تامین‌کننده خوبی برای انجام بازی‌ها و برنامه‌هایی باشد که نیاز به قدرت بالای سخت افزاری دارند. شاید این تراشه به اندازه‌ی اسنپ‌دراگون 810 قدرتمند نباشد، اما LG با این انتخاب هوشمندانه توانست خود را از شر کاستی‌های بزرگ(گرم شدن بیش از حد و مصرف بیش‌از حد باتری) اسنپ‌دراگون 810 خلاص کند.
    برای G4 حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایتی در نظر گرفته شده، البته می‌توان این حافظه را تا 128 گیگابایت به لطف کارت حافظه‌ی جانبی ارتقاء داد. شاید باز شدن قاب پشت و استفاده از MicroSD در پرچمداران سایر برندها مثل سامسونگ و هوآوی دیگر امری خنده‌دار و منسوخ شده باشد. اما LG هنوز سعی دارد از MicroSD برای ارتقاء حافظه‌ی داخلی استفاده کند تا پرچم‌دارانش را در چند مدل ارایه نکند. این گوشی دارای 2 سیم‌کارت است و به لطف مودم LTE به کار رفته در داخل تراشه اسنپ‌دراگون 808 از شبکه‌ی 4G پشتیبانی‌ می‌ کند. در کنار این قابلیت‌ها شرایط برای استفاده از اینترنت پرسرعت از طریق Wi-Fi هم فراهم است. همچنین برای مکان یابی می‌توان از GPS و GLONASS کمک گرفت. همچنین بلوتوث نسخه‌ی 4.1 و NFC در این گوشی به خدمت گرفته شده‌اند و امکان استفاده از رادیو هم مهیا است. همچنین درگاه اینفرارد (مادون قرمز) هم برای کنترل لوازم صوت و تصویری در نظر گرفته شده‌ است.

    benchmark 1.jpg

    گوشی G4 با این شش ‌هسته پردازنده و سخت افزار موردنظر توانست نمره‌ی خوب 47956 را در آزمون AnTuTu کسب کند. این نمره در مقایسه با نمره‌ی M9 که از اسنپ‌دراگون 810 استفاده می‌کند شاید کم تر باشد اما می‌توان گفت در آزمون پایداری، دمای G4 در حالات مختلف تغییر روی 39 درجه باقی ماند و تغییر چندانی نداشت. این مورد شاید یکی از دلیل LG در انتخاب هوشمندانه‌ی اسنپ‌دراگون 808 به جای 810 باشد.


    نرم افزار و رابط کاربری

    [​IMG]

    طبق ادعای LG از نسخه‌ی جدید از رابط کاربری با نام LG UX 4.0 در G4 استفاده شده، البته سیستم عامل اصلی، اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی 5.1 است. در این رابط کاربری تغییرات زیادی رادر مقایسه با LG G3 شاهد نیستیم و تنها در برخی از منو‌ها شاهد استفاده از انیمیشن‌های جدید هستیم. همچنین همانطور که اشاره شد در حالت کلی تغییرات زیادی در این رابط کاربری وجود ندارد. تنها شاید بتوان به تغییر نوع اعلان‌ها در این رابط کاربری در مقایسه با LG UI 3.0 اشاره کرد.
    این اعلان‌ها به کلی تغییر کرده‌اند و در حد امکان شبیه به اعلان‌های اصلی اندروید لالی‌پاپ شده‌اند. در این رابط کاربری مثل رابط کاربری «سنس» (Sense) شاهد اضافه شدن امکان تغییر تم هستیم. در برنامه تغییر تم می‌توان از تم‌های پیش فرض استفاده کرد یا اینکه تم‌های جدید را دانلود و از آن‌ها بهره برد. تغییری در آیکون ها هم دیده نمی‌شود، همه همان‌هایی بودند که قبل‌تر در G3 شاهد آن بودیم.

    دوربین

    [​IMG]

    دوربین اصلی G4 را می‌توان نقطه‌ی قوت اصلی‌اش دانست. البته می‌توان این دوربین را یک شاهکار تمام عیار در زمینه‌ی دوربین‌های گوشی هوشمند از ابتدا تا کنون دانست. دوربین اصلی G4 دارای حس‌گر 16 مگاپیکسلی در مقایسه با حس‌گر 13 مگاپیکسلی G3 است. البته افزایش این عدد تنها نشان‌دهنده برتری این دوربین نیست. اجازه بدهید کمی دقیق‌تر این دوربین را بررسی کنیم، دوربین G4 دارای دریچه دیافراگم f/1.8 و سایز حس‌گر 1/2.6 اینچ است. این ارقام نشان می‌دهد که دوربین G4 هشتاد درصد بیشتر از G3 نور را جذب می‌کند. این لنز دارای «لرزشگیر اپتیکال نسخه‌ی 2» (OIS 2.0) است، این بدین معنی است که این لنز در سه جهت محور در مقایسه با دو جهت در G3 دارای لرزش‌گیر است. البته LG ادعا دارد که سرعت شاتر را هم در این دوربین بهبود بخشیده است اما در آزمون‌های دیجی‌کالا چنین موردی اصلا وجود نداشت و سرعت ذخیره تصویر فقط در حالت JPG هم کم بود و زمان زیادی بعد از هر ثبت باید برای ثبت عکس بعدی صبر کرد. البته خبر‌هایی به گوش می‌رسید از اینکه این نسخه از سیستم‌عامل LG در رابط کاربری دوربین نقایصی دارد و با بروز‌رسانی رفع خواهد شد.
    یکی دیگر از قابلیت‌های اضافه شده، فراخوانی دوربین به وسیله‌ی دو بار فشردن کلید ولوم پایین است که به سرعت دوربین را برای عکاسی آماده می‌کند و امکان ثبت تصاویر لحظه‌ای را به کاربر می‌دهد.
    مورد دیگر اضافه شدن قابلیت ثبت تصاویر در حالت RAW DNG است. در این فرمت، تصاویر بدون اعمال هیچ‌گونه فیلتری ثبت ‌می‌شوند و این اجازه را به کاربر می‌دهد تا در آینده بتواند تغییرات لازم را از طریق نرم افزارهای خاص مثل فتوشاپ روی تصاویر خود انجام دهد.
    همچنین این دوربین از یک سخت‌افزار مخصوص به نام «سنسور طیف نور» (Color Spectrum Sensor) بهره می‌برد که به ادعای LG اولین بار است در گوشی‌های هوشمند استفاده شده و وظیفه تشخیص نور محیط و تعادل در رنگ سفید را به عهده دارد تا بتواند نور تولید شده توسط فلش دوگانه دوربین را تعیین کند.

    [​IMG]

    رابط کاربری دوربین در مقایسه با چیزی که در G3 آن را دیده بودیم کاملا متفاوت شده، در این رابط کاربری سه حالت کلی برای عکاسی وجود دارند. این سه حالت «ساده» (Simple)، «تنظیمات ابتدایی» (Basic) و «تنظیمات دستی» (Manual) هستند. عکاسی ساده با حداقل امکانات است و عملا هیچ تنظیمی در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد. تنها فوکوش و ثبت عکس، تنظیمات ابتدایی هم تنظیماتی پیش‌فرض مثل تنظیمات فلش، حالت عکاسی بین پاناروما، دوگانه (عکاسی همزمان با دو دوربین) و یا HDR را شامل می‌شود. اما نکته جذاب حالت دستی است که LG برای این تنظیمات سنگ تمام گذاشته. در این حالت می‌توان تنظیمات یک دوربین DSLR را در قاب گوشی G4 تصور کنید و به گستره‌ی تنظیمات وسیعی دسترسی داشته باشید. در این حالت یک هیستوگرام از نور نمایش داده می‌شود که به شما اجازه می‌دهد تا سرعت شاتر و درجه‌ی ISO را تنظیم کنید تا بهترین تصویر ممکن را با توجه به شرایط محیطی ثبت کنید. البته تنظیماتی شامل تعادل رنگ سفید، فوکوس دستی و نوردهی خودکار هم در این حالت به چشم می‌خورند.

    [​IMG]

    اگر از این تنظیمات بگذریم، تصاویر ثبت شده توسط دوربین کیفیت خارق‌العاده دارند و کم‌نظیر هستند. تقریبا می‌توان گفت این دوربین رقیبی در بین گوشی‌های هوشمند ندارد. به خصوص تنظیمات دستی باعث می‌شوند تا با هر تنظیم دلخواهی اقدام به ثبت تصویر کنید و مثل یک عکاس حرفه‌ای، عکاسی کنید. در ادامه چند تصویر با توضیحات کامل ارایه می‌شوند تا بیشتر با دوربین G4 آشنایی پیدا کنید.

    [​IMG]
    تصویر سمت راست: تنظیمات دستی / تصویر سمت چپ : تنظیمات خودکار

    [​IMG]
    تنظیمات دستی - تکه‌ای از گل با کیفیت واقعی برای شما به نمایش در آمده است

    [​IMG]
    تنظیمات اتوماتیک - زیر نور مستقیم خورشید
    همانطور که می‌بینید این تصاویر فاقد نویز هستند، نوردهی مناسب در هر شرایط نوری، حتی در تاریکی مطلق در این تصاویر وجود دارد و رنگ ها در آن‌ها کاملا زنده هستند و شفافیت رنگ‌ها هم تا حد بالایی حفظ شده است.
    کمی در مورد فیلم برداری G4 صحبت کنیم. این گوشی قادر است ویدیو‌هایی با کیفیت 4K برابر با 3840 در 2160 پیکسل را با صدای استریو و سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کند. کیفیت فیلم‌ها در حد قابل قبولی است، همچنین نور دهی خوبی هم دارند. متاسفانه در ثبت ویدیو‌های آهسته با 240 فریم در ثانیه، کاستی‌های زیادی در این دوربین و ویدیو های ضبط شده توسط آن مشاهده شد که شاید به علت عدم بروز‌رسانی نرم‌افزار دوربین است.
    خبرخوش برای سلفی دوستان اینکه دوربین سلفی G4 مجهز به حس‌گر 8 مگاپیکسلی در مقایسه با حس‌گر 2.1 مگاپیکسلی G3، شده است. این دوربین با دریچه دیافراگم f/2.0 می‌تواند تصاویر خوبی در نور‌های کم هم ثبت کند. همچنین تصاویر این دوربین کیفیت خوبی دارند و به حد کافی واید هستند. کاربر با خرید G4 می‌تواند خیالش از بابت عکاسی سلفی راحت کند.

    باتری

    [​IMG]

    باتری قابل تعویض 3000 میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم-یون برای این گوشی در نظر گرفته شده که در مقایسه با G3 هیچ تفاوتی در ظرفیت و نوع نداشته است. این نوعی پس‌رفت برای LG محسوب می‌شود. البته این باتری به لطف تراشه اسنپ‌دراگون 808 از فن‌آوری «شارژ سریع2» (Quick Charge 2) بهره می‌برد و با شارژر اصلی تنها در 30 دقیقه 60 درصد شارژ می‌شود.

    جمع بندی

    [​IMG]

    گوشی LG G4 برای رده‌ی بزرگی از کاربران ارزش خرید دارد. نه تنها خرید آن به کسانی که از گوشی‌های پیشرفته لذت می‌برند، توصیه می‌شود بلکه به عاشقان عکاسی هم خرید این گوشی توصیه می‌کنیم. دوربین اصلی این گوشی جای هیچ‌گونه بحثی به عنوان برترین دوربین در بین گوشی‌های هوشنمد را باقی نگذاشته است. همچنین تولید این گوشی در 9 رنگ و 2 جنس (پلاستیک و چرم) مهر تاییدی به قصد LG برای تصاحب بازار است. انتخاب هوشمندانه LG در مورد تراشه اسنپ‌دراگون 808 را با توجه به کاسته شدن از قابلیت‌های سخت‌افزاری قدرتمند نمی‌توان حرکت 100 درصد مثبتی دانست، اما دیگر از داغ شدن و مصرف بالای باتری 3000 میلی آمپری در این گوشی خبری نیست. صفحه‌ی نمایش G4 هم با استفاده از فن‌آوری کوانتوم حالا می‌‌تواند طیف رنگ گسترده‌تری از آبی و قرمز را نمایش دهد، صفحه‌ی نمایشی که چشمان کاربران احترام گذاشته و رنگ‌هایی را نمایش می‌دهد که چشم کاربران به آن‌ها عادت بیشتری دارد و به این ترتیب کیفیت خیره‌کننده‌اش را به رخ رقیبان می‌کشد.
    در G4 تمامی موارد و فن‌آوری‌های استفاده شده دست به دست هم داده‌اند تا کاربر تجربه ی متفاوتی نسبت به G3 را داشته باشد. اما این تغییرات تنها در مواردی توجه را به خود جلب می‌کنند و در مورادی هم کپی برابر اصل G3 هستند و فقط شاخ وبرگ‌هایی به آن‌ها داده شده تا متفاوت به نظر برسد.
    اگر قصد داشتن یک دوربین حرفه‌ای در گوشی خود، همچنین بدنه‌ای لوکس از جنس چرم در کنار سخت‌افزار و صفحه‌ی نمایش فوق‌العاده را دارید، G4 می‌تواند انتخاب خوبی برای عکاسی،انجام امور روزمره و لذت از بازی‌های سنگین باشد.

    نقاط قوت:
    بدنه‌ی چرمی و پلاستیکی با کیفیت
    دوربین خارق العاده
    صفحه‌ی نمایش با رزولوشن و نمایش طیف رنگ عالی
    طراحی خمیده برای در دست گیری بهتر

    نقاط ضعف:
    نور کم صفحه‌ی نمایش زیر نور خورشید
    بازدهی کمتر اسنپدراگون 808 در مقایسه با 810
    باتری با ظرفیت پایین
     
    Zahra73، admin و reza از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. N@M

    N@M کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏5/7/15
    ارسال ها:
    4,670
    تشکر شده:
    10,753
    امتیاز دستاورد:
    113
    شغل:
    STUDENT
    mamnon amir hossin:cat:
     
    amir hossein از این پست تشکر کرده است.
  3. amir hossein

    amir hossein مدیر کل انجمن عضو کادر مدیریت

    تاریخ عضویت:
    ‏28/6/13
    ارسال ها:
    2,038
    تشکر شده:
    2,437
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    مهندس شیمی
    ;)
     
    N@M از این پست تشکر کرده است.
بارگذاری...
موضوعات مشابه
  1. amir hossein
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    1,590
  2. amir hossein
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    1,472
  3. amir hossein
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    1,387
  4. amir hossein
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    1,587
  5. amir hossein
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    4,027