1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

اچ تی سی دیزایر 816

شروع موضوع توسط انشرلی جون ‏15/7/15 در انجمن اچ تی سی / htc

  1. انشرلی جون

    انشرلی جون کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏11/2/15
    ارسال ها:
    4,445
    تشکر شده:
    5,440
    امتیاز دستاورد:
    113
    محل سکونت:
    پشت میز
    سری دیزایر شرکت اچ‌تی‌سی مربوط به میان‌رده‌هایی است که در ابعاد مختلف از طرف این شرکت عرضه می‌شوند. وقتی به این دستگاه‌ها می‌رسید نباید خیلی زیاد روی مشخصات سخت‌افزاری تمرکز کنید؛ چراکه اچ‌تی‌سی تلاش کرده این دستگاه‌ها را همراه با بهترین امکانات نرم‌افزاری و با عملکردی بی‌نقص ارائه دهد.

    مطمئناً نباید این سری را با پرچم‌داران مقایسه کنید؛ اما با یک مقایسه بین دیزایر ۸۱۶ و سایر فبلت‌های میان‌رده متوجه خواهید شد که می‌توانید بهترین امکانات و عملکرد را در اختیار داشته باشید. توجه کنید که سخت‌افزار برای مقایسه‌ی این رقبا اصلاً ملاک نیست و همان‌طور که می‌بینید ما از لفظ «عملکرد» برای دیزایر ۸۱۶ استفاده کرده‌ایم. پس در این بررسی بیش‌ترین تلاش برای بررسی عملکرد کلی دستگاه در بخش‌های گوناگون انجام شده است.

    [​IMG]برای کسانی که ملاک انتخابشان نتایج بنچمارک‌ها است هم اطلاعات بنچمارکی قرار داده‌ایم ولی باز هم تأکید می‌شود که ملاک اصلی عملکرد و کارایی دستگاه در بخش‌های مختلف است.

    مشخصات فنی دیزایر ۸۱۶ به شرح زیر است:
    صفحه‌نمایش: ۵.۵ اینچی با وضوح HD یا ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل (۲۶۷ پیکسل بر اینچ)

    حافظه داخلی: ۸ گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه

    پردازنده: اسنپ‌دراگون ۴۰۰ با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز

    پردازنده گرافیکی: ادرنو ۳۰۵

    حافظه رم: ۱.۵ گیگابایت

    ابعاد و وزن: ۱۵۶.۵ در ۷۸.۷ در ۸ میلی‌متر – ۱۶۵ گرم

    دوربین اصلی: ۱۳ مگاپیکسلی با حسگر BSI و توانایی فیلم‌برداری ۱۰۸۰p با ۳۰ فریم بر ثانیه

    دوربین جلو: ۵ مگاپیکسلی با توانایی فیلم‌برداری ۱۰۸۰p

    باتری: ۲۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی غیرقابل تعویض

    سیستم‌عامل: اندروید ۴.۴.۲ به همراه رابط کاربری سنس ۶.۰

    طراحی و کیفیت ساخت
    [​IMG]در نگاه اول با یک فبلت میان رده‌ی خوش‌ساخت مواجه می‌شوید که طراحی کلی خود را از سری وان به ارث برده است و تفاوت‌های این طرح با سری وان تنها در جنس بدنه و چند مورد جزئی دیگر است. این نکته هم قابل‌ذکر است که دستگاه قرارگرفته در اختیار ما رنگ خاکستری داشت اما دیزایر ۸۱۶ در رنگ‌های سیاه، سفید، نارنجی، سبز و آبی تیره هم عرضه می‌شود. در جلوی دستگاه صفحه‌ی ۵.۵ اینچی HD قرار گرفته است. اکثر شرکت‌های تولید‌کننده‌ی تلفن همراه در تلاش‌اند تا حاشیه‌های صفحه‌نمایش دستگاه‌های خود را هر چه کم‌تر کنند و درصد پوشش صفحه‌نمایش را بالاتر ببرند اما شاید حاشیه‌های صفحه‌ی دیزایر ۸۱۶ برخی کاربران را دلسرد کند اما این سبک طراحی نیازمند این حاشیه‌ها است و شمای ظاهری این دستگاه، این حاشیه‌ها را بی‌اهمیت می‌سازد؛ البته دلیل دیگر این طراحی می‌تواند افزایش کارایی بلندگوهای استریو باشد. بلندگوهای استریو نیاز دارند تا بافاصله از هم قرار گیرند و هرچه این فاصله بیش‌تر باشد صدای استریو بهتر به گوش شنونده منتقل می‌شود و شاید دلیل زیاد بودن ارتفاع دیزایر ۸۱۶ همین نکته باشد. ابعاد این دستگاه هم ۱۵۶.۵ × ۷۸.۷ × ۸ میلی‌متر است و وزنی معادل ۱۶۵ گرم دارد.[​IMG]

    [​IMG]
    پس از مدتی استفاده قسمت پشتی دستگاه کثیف می‌شود

    در این فبلت به دلیل ماهیت میان رده‌ای آن به‌جای آلومینیم استفاده‌شده در ام۸ این شرکت از دو نوع پلاستیک بهره برده شده است. لبه‌ی بالایی و پایینی صفحه‌نمایش و هم‌چنین نوار دور دستگاه از جنس پلاستیک مات و لاستیک مانند است که باعث اصطکاک بیش‌تر و قرارگیری ایمن‌تر در دست می‌شود؛ اما برخلاف این نوع پلاستیک، قسمت پشتی دستگاه از پلاستیک براق، مانند جنسی که در آیفون ۵C شاهد هستیم بهره می‌برد که بسیار مستعد اثرانگشت و خط و خش‌های ریزودرشت است که باعث کثیف شدن و خش گرفتن پشت دستگاه می‌شود. اگر تعریق دستتان بالا باشد واقعاً به ستوه خواهید آمد؛ چون اثرانگشت و عرق کف دستتان باهم ترکیب می‌شود و برجستگی‌هایی پشت دستگاه ایجاد می‌شود که پاک کردنشان کار آسانی نیست؛ البته اثرانگشت‌ها با یک‌بار کشیدن پارچه‌ی نرم روی بدنه به‌راحتی پاک می‌شوند ولی انجام این کار به‌طور مکرر زیاد خوشایند نیست.

    [​IMG]

    همان‌طور که اشاره شد دیزایر ۸۱۶ دارای بلندگوهای استریو است که البته آن ظرافت بلندگوهای استریوی ام۸ را ندارد. در هرکدام از قسمت‌های بالا و پایین جلوی دستگاه ۸ حفره وجود دارد که صدا از آن‌ها به بیرون دستگاه منتقل می‌شود. این حفره‌ها برخلاف بلندگوی ام۸ بزرگ هستند و این امر برای یک میان رده معمولی است چون هزینه‌ی تولید کم‌تر خواهد شد. در گوشه‌ی سمت چپ و در بالای صفحه دوربین سلفی ۵ مگا پیکسلی قرار دارد و در زیر آن حس‌گر مجاورت و چراغ اعلان‌ها قرار گرفته است. چراغ اعلان‌ها بسته به نوع اعلان رنگ متفاوتی خواهد داشت. برای مثال در هنگام کمبود باتری بارنگ نارنجی و به‌طور چشمک‌زن به شما هشدار خواهد داد.

    [​IMG]
    چراغ اعلان‌ها با رنگ سبز نمایان است

    در پایین صفحه هم شاهد نشان اچ‌تی‌سی هستیم که همین نشان بر حاشیه‌ی پایینی صفحه افزوده است و در زیر این نشان هم همان حفره‌های بلندگو قرار دارند. در لبه‌ی سمت راست دیزایر ۸۱۶ برخلاف اکثر دستگاه‌های امروزی کلید پاور قرار نگرفته است و این کلید به سمت چپ منتقل شده است. در عوض سمت راست پذیرای سیم‌کارت نانو و حافظه‌ی microSD خواهد بود. درگاه‌های سیم‌کارت و کارت حافظه به‌وسیله‌ی یک محافظ بلند پوشانده شده‌اند؛ البته دیزایر ۸۱۶ دو مدل دوسیم‌کارته و تک‌سیم‌کارته دارد و در مدل‌های تک‌سیم یکی از درگاه‌های سیم‌کارت پوشانده شده است و قابل‌استفاده نیست. در لبه‌ی چپ کلیدهای پاور و کنترل صدا قرار دارد که از جنس مطلوبی برخوردار نیستند و در جای خود تکان می‌خورند. برای فشردن کلید پاور نیز تنها باید وسط کلید را فشار دهید و اگر حاشیه‌هایش را فشار دهید کلید فشار داده نخواهد شد. پس نباید تلاش کنید با ناخن نیروی زیادی به آن وارد کنید و فشردن وسط کلید با نیروی کم هم امکان‌پذیر است. یکی از معایب این دستگاه همین محل قرارگیری کلید پاور است که برای یک فبلت ۵.۵ اینچی، آن‌هم با این ارتفاع کمی غیرقابل‌دسترس است و نمی‌توان به‌سادگی آن را فشرد. [​IMG] در لبه‌ی بالایی دیزایر ۸۱۶ جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و میکروفون دوم به‌منظور کاهش صدای مزاحم محیط قرار گرفته است. جایگاه پورت میکرو یو‌اس‌بی هم لبه‌ی پایینی دستگاه است. با نگاه به تصاویر می‌توانید به‌خوبی مکان پورت‌ها و کلیدهای مختلف را بشناسید.[​IMG] در پشت دستگاه و در گوشه‌ی چپ و بالا دوربین ۱۳ مگا پیکسلی با حس‌گر BSI قرار گرفته است که توانایی ضبط فیلم باکیفیت ۱۰۸۰p را داراست و در پایین آن نیز فلش ال‌ای‌دی با حاشیه‌ی فلزی نمایان است. در مرکز قاب پشتی هم نشان اچ‌تی‌سی حک شده است که برخلاف نشان جلویی براق نیست. البته قاب پشتی جداشدنی نیست و به باتری دسترسی نخواهید داشت.[​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    صفحه‌نمایش
    [​IMG]صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی و اسپیکرهای استریو ترکیب بسیار خوب و باکیفیتی است که کم‌تر میان‌رده‌ای از آن بهره می‌برد ولی اچ‌تی‌سی توانسته این ترکیب را در دیزایر ۸۱۶ به کار ببرد. در این فبلت از پنل S-LCD2 با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ استفاده شده است که زاویه‌ی دید مناسبی هم دارد و کارایی کلی آن مثبت است. اندازه‌ی ۵.۵ اینچی صفحه، دیزایر ۸۱۶ را در زمره‌ی فبلت‌ها قرار می‌دهد.[​IMG] دیزایر ۸۱۶ میان‌رده‌ای است که اچ‌تی‌سی خون پرچم‌دارانش را در آن جاری کرده و با امکانات نرم‌افزاری و هم‌چنین سخت‌افزار مناسب نگذاشته مانند دیگر میان‌رده‌ها بدنام شود. ازاین‌رو می‌توان صفحه‌نمایش این دستگاه را بسیار مناسب خواند. باوجود تراکم پیکسلی ۲۶۷، در این صفحه کنتراست و رنگ‌ها با وضوح و کیفیت مناسب به نمایش درمی‌آیند و عملکرد این صفحه‌ی LCD زیر نور آفتاب قابل‌قبول است. اگر به دنبال آمار دقیق‌تر هستید، با استناد به وب‌سایت PhoneArena می‌توانیم بگوییم بیش‌ترین روشنایی صفحه‌ی این دستگاه ۳۸۹ نیت و کم‌ترین درجه‌ی روشنایی‌اش ۱۲ نیت است که برای مطالعه و کار با گوشی در نور کم و در تاریکی شب مناسب است که البته این کار را توصیه نمی‌کنیم چون به چشمانتان آسیب جدی می‌رساند.[​IMG]علاوه بر آمار و ارقامی که به آن‌ها اشاره شد ما خودمان نیز تست‌هایی روی صفحه‌ی این دستگاه انجام دادیم و دیزایر ۸۱۶ توانست نمره‌ی قبولی را دریافت کند. در ادامه می‌توانید کیفیت نمایش رنگ‌ها و هم‌چنین عملکرد آن در نور آفتاب را مشاهده کنید. درنهایت می‌توانیم بگوییم این دستگاه برای دیدن فیلم و بازی مناسب است و بلندگوی استریوی BoomSound هم مزید بر این علت است.
     
    admin و پسر آبی از این پست تشکر کرده اند.
  2. انشرلی جون

    انشرلی جون کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏11/2/15
    ارسال ها:
    4,445
    تشکر شده:
    5,440
    امتیاز دستاورد:
    113
    محل سکونت:
    پشت میز
    خعلی خوچکله من میخوااااااااااااام
     
    پسر آبی از این پست تشکر کرده است.
  3. پسر آبی

    پسر آبی کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت:
    ‏10/3/15
    ارسال ها:
    10,484
    تشکر شده:
    7,349
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    دانشجو
    محل سکونت:
    زیر اسمون خدا
    نامردا میدونن که استاد فربد HTCدوست داره...خخخ
     
    admin و amir hossein از این پست تشکر کرده اند.
  4. انشرلی جون

    انشرلی جون کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏11/2/15
    ارسال ها:
    4,445
    تشکر شده:
    5,440
    امتیاز دستاورد:
    113
    محل سکونت:
    پشت میز
    چه ربطی داره من خودم از طرف دارای پرو پا قرص اچ تی سی ام قبل از این که ایشون ..... من گوشیم اچ تی سی بوده بعله گفتم که بدونید یه نفر اینو خوب میدونه که دیگه نیستش البته
     
    پسر آبی از این پست تشکر کرده است.
  5. پسر آبی

    پسر آبی کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت:
    ‏10/3/15
    ارسال ها:
    10,484
    تشکر شده:
    7,349
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    دانشجو
    محل سکونت:
    زیر اسمون خدا
    .................گوشی فقط نوکیا....از اون قدیمی ها....1100 هههه......
     
    انشرلی جون از این پست تشکر کرده است.
  6. انشرلی جون

    انشرلی جون کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏11/2/15
    ارسال ها:
    4,445
    تشکر شده:
    5,440
    امتیاز دستاورد:
    113
    محل سکونت:
    پشت میز
    :mad:
     
    پسر آبی از این پست تشکر کرده است.
  7. پسر آبی

    پسر آبی کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت:
    ‏10/3/15
    ارسال ها:
    10,484
    تشکر شده:
    7,349
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    دانشجو
    محل سکونت:
    زیر اسمون خدا
    خداییش فقط حدس زدم خخخخخخخخ
     
  8. admin

    admin Administrator عضو کادر مدیریت مدیرکل

    تاریخ عضویت:
    ‏11/4/13
    ارسال ها:
    584
    تشکر شده:
    1,108
    امتیاز دستاورد:
    93
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    پــاپــ مــوزیـــکــ
    وب سایت:
    با این که از دلم نمیومد و می خواستم گوشی بعدیم هم اچ تی سی باشه ولی بعد 5 سال دیگه برند اچ تی سی رو کنار گذاشتم :thumbsdown:
    __________________________________________________________________________________
    هر وقت متنی رو کپی می کنید تو انجمن قبل از ارسال کلیک راست کنید گزینه select all رو بزنید و بعد از بالای نوار ابزار ایکونی که زنجیر پاره شده هست کلیک کنید و بعد پست رو ارسال کنید
     
    انشرلی جون و پسر آبی از این پست تشکر کرده اند.
  9. یک دوست

    یک دوست کاربر متخصص

    تاریخ عضویت:
    ‏4/4/15
    ارسال ها:
    15,249
    تشکر شده:
    14,051
    امتیاز دستاورد:
    113
    محل سکونت:
    پیش دوستان
    خدا وکیلی نکنید
    شسطونه میگه پست طوفانی بزارم اسه نوکیا ۳۳۱۰
    اخه اچ تی سی هم شد گوشی؟
    این روزا همه نوکیا ۳۳۱۰ دارن..شما چطور
    حیف
    حیف ادمین تعصب اچ تی سی رو داره
    وگرنه پستایی رو که نامی از نوکیا بردن نشه رو میفرستادم رو هوا.خخخخ
     
  10. amir hossein

    amir hossein مدیر کل انجمن عضو کادر مدیریت

    تاریخ عضویت:
    ‏28/6/13
    ارسال ها:
    2,038
    تشکر شده:
    2,437
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    مهندس شیمی
    نوکیا به فنا رفته و به خاطر اونه که اخباری از اون نیست ولی در سال 2016 نوکیا برمیگرده
     
  11. یک دوست

    یک دوست کاربر متخصص

    تاریخ عضویت:
    ‏4/4/15
    ارسال ها:
    15,249
    تشکر شده:
    14,051
    امتیاز دستاورد:
    113
    محل سکونت:
    پیش دوستان
    د ن د
    نوکیا و فنا رفتن؟
    میدونی اولین انتخاب محیط بانا نوکیاست؟
    هنوزم انتن دهیش اوله
    ولی موافقم تو رقابت تکنولوزی قافیه رو باخت بد جور
    ولب خدایشش چراغ قوه ش چی میگه؟
     
  12. انشرلی جون

    انشرلی جون کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏11/2/15
    ارسال ها:
    4,445
    تشکر شده:
    5,440
    امتیاز دستاورد:
    113
    محل سکونت:
    پشت میز
    چه بهتر حداقل فکرای مزخرف بعضیا از بین میره والا / اوکی
     
  13. انشرلی جون

    انشرلی جون کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏11/2/15
    ارسال ها:
    4,445
    تشکر شده:
    5,440
    امتیاز دستاورد:
    113
    محل سکونت:
    پشت میز
    ولی از یه چیزی خوشم اومد اونم اون 5 سال حرفتونه بابا اصلا جماعت ما ..... شما ..... اوکی حله عزت زیاد
     
بارگذاری...